RSS Feed

Reclama bună… Cu sau fără creativitate?

vezi toate articolele de
28 May 2013 la 18:01 4 comentarii 526 vizualizari.

Demult doream să vă povestesc despre încă o campanie impresionantă marca IKEA, dar o tot amânam de la o săptămâna la alta fără vreun motiv întemeiat. Acum, revizuindu-mi planurile pe 2013 am găsit acest spot stocat în „To do list” şi am decis să-mi elimin „datoriile” rămase de anul trecut…

Recent, citisem însă un interviu cu o persoană importantă din domeniul reclamei made in MD şi printre altele, am rămas impresionată de fraza: „Prea multă creativitate într-o reclamă e mai rău decât o reclamă necreativă”. Cei care mă cunosc cât de cât, ştiu că nu pot fi de acord cu aşa ceva, dar admit că sensul cuvântul „creativ” poate fi interpretat în mii de moduri.

Din punctul meu de vedere „creativ” presupune prin definiţie ceva bun, reuşit, inventiv, valoros, memorabil. Dacă zici că ceva e „creativ”, zici „de bine”. Niciodată n-aş spune despre o reclamă proastă că este creativă doar din simplul motiv că aşa spot tâmpit nu a mai fost creat până acum…

http://www.youtube.com/watch?v=jsUOzTi3Lek

Sau e creativă totuşi? :)

***

Revenind la creativitate, iată spotul IKEA nominalizat la 2012 ADC*E Awards. Vă invit să vedeţi cum apar ideile creative, de ce sunt bune şi le recomand cu căldură, dar cel mai important (pentru clienţi) – cum o campanie creativă influenţează pozitiv vânzările:

http://www.youtube.com/watch?v=FXuoGNTtdoM

2012 ADCE Awards – NOMINATIONS
IKEA Rothenburg / Homeview
Nomination in Websites
Agency: Wirz WerbungBBDO Worldwide
Client: IKEA
Switzerland

Pe scurt, spotul relatează povestea IKEA care de la prea multe idei de piese de mobilier şi decor a rămas fără spaţiu de stocare. În ajunul deschiderii noului Showroom IKEA din Rothenburg, organizatorii au constatat că au nevoie de mai mult spaţiu pentru expoziţie şi au cerut ajutor (prin anunţuri în ziar) oamenilor simpli – să le dea apartamentele în chirie pentru un Showroom privat. Timp de 6 săptămâni IKEA le remobila/decora în întregime casa/apartamentul aplicanţilor la proiect.

Continuare articol…

PS: Și totuși… Prea multă creativitate într-o reclamă e mai rău decât o reclamă necreativă”?

Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
 



4 comments
  • 1

    @Very: măcar dacă ar fi mai multe reclame cu creativitate în plus :)

    Dora Constantinovici
    2013-05-28 19:06:33 | Raporteaza
  • 2

    @Very: și apropo de ikea :) realitatea.net/../

    Dora Constantinovici
    2013-05-28 19:09:31 | Raporteaza
  • 3

    da, frate, mai bine necreativ, daca aia care fac reclame sunt si destepti ma doare sufletul, intelegi, sa vad ca se vand pentru marsavul scop de a ne spama cu toate mizeriile, de a ne ingropa in produse de consum si la tv, si la calculator, si pe strada si la metrou, peste tot unde te uiti, nu te intreaba nimeni daca vrei sa le asculti lor minciunile. si ce atata creativitate sora mea,un dero, o guma de mestecat si niste apa maro cu mult zahar sunt tot un dero, o guma de mestecat si o apa maro cu mult zahar cu oricate baliverne ai incerca sa ne distragi atentia so fuck off

  • 4

    Raspunsul la intrebarea din PS este da, zic eu, tot asa cum prea multe incarcaturi baroce, indiferent unde, in arhitectura, muzica, literatura, duc inevitabil inspre kitsch. Cred ca la asta se referea omul.

Comentează

Pentru a aparea comentariul dvs direct pe site, trebuie sa va inregistrati, sau sa va logati daca aveti deja un cont.
Comentariile anonime vor intra in moderare


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala
Blog cu abordare pozitivă, specializat în Arte şi Design
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Pandoras

Ultimele comentarii

2012 2013 alegeri alex mazilu articol Artă bani barbati blog București campanie carte carti Chisinau cinema copii copil copilarie critica dragoste educatie familie Fashion femei femeie fericire film filme fotografie Franta frumusete imaginaţie inspirat instantanee interviu iubire Job lansare libertate literatura mare Mirela Retegan Moldova munca muzică oameni o fraza online o poza parinti parlament pasiune Paste Pdl plagiat politică post poveste poze psd publicitate razboi reclama revista români România sanatate scandal soare spectacol spot suflet timp top TV umor vara Very Happy Victor Ponta violenta

© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!